Zespó³ Szkó³ Publ. w Górkach Wielkich - Gimnazjum - Brenna.org.pl
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej lub Ukryj komunikat
Facebook
Na skróty:

Informacje dla mieszkañców

Poradnik interesanta

Wie¶ci znad Brennicy

Rozk³ad jazdy

Wojskowa Komenda Uzupe³nieñ

Wa¿ne adresy i telefony

Kamera LODOWISKO

Kamera AMFITEATR

Dostêp do aktów prawnych

Newsletter
Zespó³ Szkó³ Publ. w Górkach Wielkich - Gimnazjum

?Tegoroczne zajêcia unijne pozwalaj± likwidowaæ bariery edukacyjne wynikaj±ce z faktu, ¿e jeste¶my placówk± wiejsk±? – przyznaje Karol Nied¼wiecki, dyrektor Zespo³u Szkó³ Publicznych w Górkach Wielkich.
?To inwestycja w dzieci i m³odzie¿, która bêdzie procentowaæ ju¿ w niedalekiej przysz³o¶ci? – podkre¶laj± nauczyciele.
?Rozwój w³asnych pasji, ale tak¿e pokonywanie ograniczeñ? – dodaj± uczniowie.
Wszyscy zgodnie uwa¿aj±, ¿e projekty takie jak tegoroczna ?Edukacja równych szans? sprzyjaj± rozwojowi ca³ej naszej spo³eczno¶ci.

?Jeste¶my ¶rodowiskiem wiejskim, wiêc zdajemy sobie sprawê z barier edukacyjnych, których ¼ród³em jest oddalenie szko³y od du¿ych o¶rodków naukowych czy te¿ kulturalnych. Projekty takie jak >Edukacja równych szans< s± zatem dla nas bardzo wa¿ne, gdy¿ niweluj± owe bariery, pokazuj± dzieciom i m³odzie¿y, ¿e z pomoc± dobrych prowadz±cych zajêcia, a takich u siebie mamy, mog± rywalizowaæ z uczniami z ca³ego powiatu, a nawet województwa. Mamy na koncie sukcesy naukowe i sportowe, nasi wychowankowie regularnie bior± udzia³ w konkursach przedmiotowych i zawodach sportowych, nie ustêpuj±c miejsca uczniom szkó³ miejskich? - mówi dyrektor ZSP w Górkach Wielkich, Karol Nied¼wiecki. A gdzie poszerzaæ ich zainteresowania, rozwijaæ pasje i zdolno¶ci? ?S³u¿± temu w³a¶nie zajêcia dodatkowe rozwijaj±ce zdolno¶ci i umiejêtno¶ci, na których nauczyciel wychodzi naprzeciw oczekiwaniom uczniów, przygotowuje ich do konkursów i zawodów, a tak¿e po¶wiêca czas uczniom s³abym, potrzebuj±cym dodatkowego wsparcia metodycznego. Dla nich pomy¶lane s± zajêcia dydaktyczno-wyrównawcze i specjalistyczne? - dodaje K. Nied¼wiecki - ?Nie zapominajmy równie¿ o zajêciach w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej, któr± objêci s± wszyscy uczniowie, a tak¿e indywidualnym poradnictwie zawodowym dla uczniów klas III gimnazjum, dokonuj±cych wyboru szko³y ponadgimnazjalnej. Wszystkie wymienione grupy zajêæ znalaz³y siê w tegorocznym projekcie >Edukacja równych szans<. Projekt ten, realizowany w gminie Brenna, by³ skierowany do szkó³ podstawowych i gimnazjów, a wspó³finansowany ze ¶rodków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Spo³ecznego. Edukacja oparta na równych szansach, bez uprzedzeñ, podzia³ów i dostêpna dla wszystkich to ciekawy projekt, wspania³a idea dla uczniów i nauczycieli?.

?Chodzi³am na zajêcia rozwijaj±ce zdolno¶ci i umiejêtno¶ci, które przygotowa³y mnie do konkursu przedmiotowego. Traktowa³am go w kategoriach sprawdzenia siê, nie liczy³am na zajêcie wysokiego miejsca. Dopiero teraz widzê, ile wynios³am z tych zajêæ. Wiedza, któr± na nich zdoby³am, zdecydowanie wykracza poza program realizowany na lekcjach. To ¶wietna inwestycja w przysz³o¶æ, a tak¿e mo¿liwo¶æ poszerzania w³asnych zainteresowañ pod okiem nauczyciela, który w pe³ni po¶wiêci³ mi swój czas. Wa¿ne by³o to, ¿e pracowali¶my w ma³ej grupie, a na zajêcia chodzili tylko ci z nas, którzy chcieli. Wybra³am przedmioty humanistyczne, bo rozwa¿am pój¶cie do szko³y ponadgimnazjalnej na taki profil? – mówi uczennica trzeciej klasy gimnazjum, która w tym roku szkolnym uczestniczy³a w zajêciach z przedmiotów humanistycznych w ramach projektu ?Edukacja równych szans?. Podobnego zdania jest jego kole¿anka: ?Spotykaj±c siê w ma³ych grupach, mieli¶my niebywa³± szansê, aby skorzystaæ z wiedzy prowadz±cego, dopytaæ go o szczegó³y, pos³uchaæ ciekawostek. Po prostu dog³êbnie zapoznaæ siê z danym zagadnieniem – tak dla siebie, nie dla ocen. Zajêcia pomog³y mi w zrealizowaniu projektu edukacyjnego, do którego wszyscy musieli¶my przyst±piæ w drugiej klasie?. Gimnazjalistki uczestniczy³y w zajêciach rozwijaj±cych zdolno¶ci i umiejêtno¶ci, które adresowane by³y do uczniów zdolnych.

W ramach projektu czê¶æ dzieci uczestniczy³a w zajêciach dydaktyczno-wyrównawczych, które z kolei wysz³y naprzeciw uczniom s³abym, potrzebuj±cym dodatkowego wsparcia nauczyciela w niwelowaniu dysfunkcji i braków w wiedzy zdobywanej na lekcjach. Nauczyciele prowadz±cy takie zajêcia przyznaj±, ¿e s± one niezbêdne, bo czê¶æ uczniów nie radzi sobie z przyswajaniem ogó³u wiadomo¶ci. ?St±d zajêcia oparte na æwiczeniach utrwalaj±cych, które s³u¿± przeæwiczeniu materia³u lekcyjnego raz jeszcze, a czasami – bo i z takimi uczniami pracujemy – kilkakrotnie, powtórzeniu i zwróceniu uwagi na najwa¿niejsze tre¶ci. Projekt >Edukacja równych szans< pozwoli³ nam po¶wiêciæ takim dzieciom wiêcej uwagi – przyznaje matematyczka ucz±ca w Szkole Podstawowej – wzmocni³ w uczniach poczucie w³asnej warto¶ci, pokaza³ im, ¿e oni te¿ potrafi± zrozumieæ matematykê, potrzebuj± tylko wiêcej czasu na opanowanie pewnych zagadnieñ, a z nasz± pomoc± mo¿e siê to udaæ?.

Kolejne zajêcia odbywa³y siê w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej i indywidualnego poradnictwa zawodowego. Pomoc± psychologiczno-pedagogiczn± objêci s± wszyscy uczniowie naszej placówki, w ramach pracy z tym uczniami odbywaj± siê zajêcia z pedagogiem szkolnym, na bie¿±co rozwi±zywane s± problemy wychowawcze. Zajêcia unijne zwiêkszy³y ilo¶æ spotkañ indywidualnych.
Z kolei indywidualne poradnictwo zawodowe adresowane by³o do uczniów klas trzecich gimnazjum, którzy stoj± przed wyborem szko³y ponadgimnazjalnej.

W ramach programu ?Edukacja równych szans? szko³a zosta³a tak¿e doposa¿ona w pomoce dydaktyczne, które uatrakcyjni³y zajêcia oraz wspar³y proces dydaktyczny. Zosta³y zakupione m.in. programy multimedialne, plansze ¶cienne, filmy i gry edukacyjne, plakaty i mapy, testy, diagramy i krzy¿ówki w wydaniach ksi±¿kowych, a tak¿e przybory do rysowania dla m³odszych dzieci (farby, szablony, masy plastyczne, szkicowniki, akcesoria dekoracyjne i inne).

Spore zainteresowanie uczniów Zespo³u Szkó³ Publicznych w Górkach Wielkich zajêciami w ramach programu ?Edukacja równych szans? oraz zaanga¿owanie wykonawców w efektywne prowadzenie tych zajêæ pokazuj±, ¿e takie programy s± potrzebne w ka¿dej instytucji, u podstaw której stoi edukacja. A edukacja oparta na równych szansach to edukacja bez uprzedzeñ, podzia³ów i dostêpna dla wszystkich uczniów, a wiêc taka, której potrzebuje ka¿da szko³a.

Przygotowa³a: Dominika Badura

Gmina Brenna
DziÅ› jest: 19.04.2024
Imieniny: Alfa, Leonii, Tytusa

temp. 2°C
wiatr: 3km/h (NE)
Logo-forum PPPZ
© 2024 UrzÄ…d Gminy Brenna